Model: Łada 2107 (WAZ 2107)
Lata produkcji: 1982 - 2012
Silnik: R4; 1,5l; 75 KM
Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 79. / DeAgostini
Łada... Czyli jak wygląda Włoch po kilku latach w Rosji. Praojcem tego radzieckiego mercedesa jest FIAT 124 a to sprawia że porównywanie do Polskiego Fiata 125p są
na porządku dziennym. Ja tego nie będę robił. Jeśli oglądasz filmy z dziwnymi sytuacjami na drogach w Rosji to wiesz, że Łada gra tam główne skrzypce. Auto tanie w zakupie i utrzymaniu
pojawia się jeszcze we wszystkich województwach Polski.
Samochód był produkowany w wersjach narodowej i fińskiej – w tej drugiej wersji dodatkowym elementem wyposażenia były wycieraczki i spryskiwanie reflektorów,
welurowa tapicerka boczków drzwi, ekonomizer oraz podłokietnik tylnej kanapy.
"Fińska" Łada 2107 1300 posiadała tylny most 4:3 w miejsce standardowego 4:1 oraz w związku z tym skrzynię biegów 5-biegową w miejsce 4-biegowej, przy tej
samej mocy silnika osiąga 145km/h (przyśpieszenie 0-100km-h 18,5s).
Auto było eksportowane na zachód (do Polski do 1995 roku) ale niema co ukrywać że głównie sprzedawało się we wschodnich rejonach Rosji.
Model z serii Kultowych Aut PRL-u jest naprawę ładny. We wnętrzu mamy fotele lotnicze, detale wykonane dobrze. Najbardziej podobają mi się felgi bez kapsli. Bez
upiększeń. Stuprocentowy rusek.