Model: FSO Warszawa 201F/202F

Lata produkcji: 1963-1965


Seria: Auta PRL-u Złota Kolekcja nr 48.  / DeAgostini.


Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 127.  / DeAgostini

Model w wersji towarowo-osobowej oraz po konwersji na wersję towarową.



Model: FSO Warszawa 201F

Lata produkcji: 1963-1965

Silnik: R4; SV;  2120 ccm; 55 KM


Model: FSO Warszawa 202F

Lata produkcji: 1963-1965

Silnik: R4; OHV; 2120 ccm; 70 KM

W III kwartale 1963 do produkcji skierowano kolejną wersję użytkową typu furgon o nazwie Warszawa 201F. Model ten wyposażony był w nadwozie typu kombi, a konstrukcyjnie oparty został na wersji pick-up. Samochód wyposażono w dwoje drzwi, zbiornik paliwa został przeniesiony pod fotel kierowcy, koło zapasowe ulokowano pod podłogą z tyłu nadwozia, zaowocowało to stosunkowo dużą powierzchnią użytkową. Dostęp do przestrzeni ładunkowej możliwy był przez dwuczęściową tylną klapę, której poszczególne części zawieszone były na dolnej i górnej krawędzi otworu drzwiowego. W samochodzie zastosowano także wzmocnione zawieszenie. Maksymalna ładowność wynosiła 400 kg. Wersja przeszklona używana była jako karetka pogotowia. W 1964 rozpoczęto produkcję zmodernizowanych modeli 203F i 204F. Modernizacja nadwozia ograniczona została jedynie do części przedniej. Pozostałe zmiany były analogiczne jak w wersjach osobowych. W 1965 modele furgon zostały wycofane z oferty z powodu rozpoczęcia produkcji Warszawy 203-K/204-K z nadwoziem kombi. Warszawa Furgon zdobyła popularność jako taksówka na rynku tureckim.