Model: Fiat 500
Lata produkcji: od 2007



W 2004 zaprezentowano auto koncepcyjne Trepiùno. W 2005 roku koncerny Ford i Fiat podpisały umowę przy opracowaniu i produkcji nowej generacji miejskich samochodów, które miały zastąpić model KA w przypadku Forda i Seicento w przypadku Fiata. Ostatecznie bliźniaczy dla Fiata model od Forda trafił do sprzedaży w 2008 roku jako II generacja Forda Ka. 5 maja 2006 Fiat poinformował, że do produkcji wprowadza model 500. Pierwsze zdjęcia pojazdu ukazały się 20 marca 2007. Premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu we wrześniu 2007, zaś światowa premiera pojazdu miała miejsce w nocy z 4 na 5 lipca w Turynie. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w maju 2007 w tyskich zakładach Fiat Auto Poland.

Samochód zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2008. Wcześniej zdobył m.in. tytuł „EuroCarBody 2007” w europejskim konkursie na najlepszą karoserię, tytuł „Najpiękniejsze Auto na Świecie” (fr. L'Automobile piu bella del mondo) w kategorii auta miejskie/małe w konkursie organizowanym we Włoszech, nagrodę „Auto Europa 2008” w plebiscycie włoskich dziennikarzy branży motoryzacyjnej (Uiga). Ponadto otrzymał czołowe wyróżnienia w konkursach i plebiscytach medialnych (telewizyjnych i internetowych).

Podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w 2007 zaprezentowana została wersja Abarth modelu 500. Od stycznia 2011 pojazd oferowany jest także na rynku południowoamerykańskim. Auto wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami, innymi progami oraz światłami obrysowymi. W 2012 na bazie pojazdu zbudowany został minivan oznaczony symbolem 500L, a następnie w 2014 crossover oznaczony 500X. W 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles zaprezentowano wersję elektryczną pojazdu oznaczoną symbolem 500e, która napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 113 KM. Auto otrzymało przeprojektowane zderzaki i progi oraz otrzymało tylny spojler. Auto dostępne ma być wyłącznie w Kalifornii.

W 2014 auto przeszło modernizację wnętrza pojazdu. Analogowe zegary zostały zastąpione w wersjach Lounge oraz Cult ciekłokrystalicznym 7-calowym wyświetlaczem TFT. Przy okazji liftingu wprowadzono nową jednostkę napędową – silnik benzynowy 0.9 TwinAir o mocy 105 KM, który może pracować w trybie Eco z mocą 95 KM.

W 2015 auto przeszło face lifting. Pojazd otrzymał przeprojektowane wnętrze górnych przednich reflektorów, w które wkomponowane zostały światła mijania (opcjonalnie światła ksenonowe) oraz kierunkowskazy, zaś w dolnych kloszach oprócz świateł drogowych wkomponowane zostały światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Przy okazji przeprojektowano atrapę chłodnicy, która wykończona została chromem w najbogatszej wersji wyposażeniowej. Tylne światła przybrały kształt ramki, w której umieszczono fragment plastiku w kolorze nadwozia.