Model: Fiat Uno
Lata produkcji: 1983 – 1995 (Włochy) 1995 – 2002 (Polska)


Model: Fiat Uno 5p (1983 r.)
Wydanie: Carabinieri nr 58  / DeAgostini (Konwersja)


Model: Fiat Uno 3p (1983 r.)
Wydanie: Kultowe Auta PRL-u nr 156. / DeAgostini


Model: Fiat Uno SCR (1992)

Wydanie: Autos Inolvidables Argentinos 80/90 nr 39. / SALVAT

Konwersja na Uno 899 - auto autora tej strony ;)

 


Fiat Uno I został zaprezentowany po raz pierwszy w 1983 roku.

Nadwozie tego modelu było opracowane przez Giorgetto Giugiaro z firmy Italdesign Giugiaro. Oficjalna prezentacja nastąpiła 20 stycznia 1983 roku na przylądku Canaveral na Florydzie. Wyposażano go w silniki (dane patrz niżej) benzynowe o pojemności 0,9, 1,0, 1,1, 1,3 i 1,5 dm³ oraz silniki wysokoprężne (1,3 (także jako TURBO) i 1,7 dm³). Ciekawostką jest fakt, że silnik Diesla 1,3 dm³ opracowano na bazie benzynowej o tej samej pojemności. Wersja Uno Turbo oferowana była w latach 1985-1989.

W ciągu 10 lat produkcji we Włoszech wyprodukowano 6 milionów egzemplarzy. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1984 model zajął 1. pozycję.

Auto było również produkowane w Brazylii (od października 1984 roku) i Argentynie. W Europie występował w wersji 3- oraz 5-drzwiowej. W Ameryce Południowej znany był również jako kombi o nazwie Elba (w Brazylii i Europie) lub Duna Weekend (na wielu pozostałych rynkach), 2 i 4-drzwiowy sedan o nazwie Premio oraz Duna (poza Brazylią).

Zobacz też: Fiat Uno Turbo Trofeo