Model: Chevrolet Monza Serie I Sedan


Model: Chevrolet Monza Seria I Sedan (1985 r.)

Wydanie: Chevrolet Collection nr 10. / Salvat


W Brazylii Ascona C była sprzedawana od maja 1982 do 1996 roku jako Chevrolet Monza. Chevrolet nie używał nazwy "Ascona", ponieważ hiszpańskie i portugalskie słowo "asco" oznacza "obrzydzenie, odrazę". Zamiast tego został nazwany na cześć słynnego włoskiego toru.

Pierwotnie był dostępny tylko jako trzydrzwiowy hatchback, styl nadwozia unikalny dla Ameryki Łacińskiej.  Jednak w marcu 1983 roku pojawiły się dwu- i czterodrzwiowe sedany.

Pierwotnie był dostępny z silnikiem 1.6 lub 1.8 o mocy 75 lub 84 KM (55 lub 62 kW). Zostały one zmienione na mocniejsze 1.8 i 2.0 w 1986 roku.

Monza otrzymała szereg liftingów, z których ostatni dostosował swój wygląd do obecnych europejskich produktów GM, z nowymi błotnikami z przodu i z tyłu, aby pomieścić nowe reflektory i tylne światła. Wersje wysokoprężne były dostępne na rynki eksportowe, w szczególności Urugwaj i Argentyna.

W Kolumbii wersja sedan była sprzedawana od 1987 do 1992 roku jako Monza Classic, dostępne były dwie wersje: pięciobiegowa manualna "Sport" i DeLuxe wyposażona w czterobiegową automatyczną skrzynię biegów montowaną przez GM-Colmotores. W Wenezueli był montowany i sprzedawany w latach 1985-1990. Pierwotnie był wyposażony w gaźnikowy silnik o pojemności 1,8 litra, ale później został zastąpiony 2-litrową jednostką z wtryskiem paliwa.