Model: FSC Żuk A15
Lata produkcji: 1968 - 1994
Silnik: R4; 2120 ccm; 70 KM


Seria: Kultowe Auta PRL-u Wydanie specjalne


W związku z zamówieniem egipskiego odbiorcy Żuków na samochody gaśnicze przygotowane na tamtejszy rynek opracowano wersję specjalną – A 14. Konstrukcja łączyła w sobie elementy wersji A 03 oraz A 05. Samochód został wyposażony w szafki na węże tłoczne, ławkę dla członków załogi, schowek na wyposażenie motopompy oraz drzwi w obu ścianach bocznych. W samochodzie użyto motopompy typu M 800 E zasilanej dwusuwowym silnikiem S-15. Produkcję tej odmiany rozpoczęto w roku 1966. W 1968 rozpoczęła się produkcja wersji A 15. Był to w zasadzie Żuk A 14, model przeznaczony był jednak na rynek polski. Natomiast w 1977 powstał model A 151 C popularnie zwany „Leśnikiem” przystosowany do zamontowania na przednim zderzaku autopompy.