Model: FSO Warszawa M-20-57 / Warszawa 200
Lata produkcji: 1957 - 1960
Silnik: R4; SV; 2120 ccm; 50 KM


Seria: Kolekcja PRL-u / Daffi - model auta Karola Wojtyły


Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 1. / DeAgostini (Warszawa M-20)


Seria: Auta PRL-u Złota Kolekcja nr 3. /  DeAgostini (Warszawa M-20)



Rok 1957 jest ważny dla polskiej motoryzacji. Fabryka na Żeraniu wypuszcza poprawioną Pobiede... to znaczy Warszawę oraz Syrenę 100. Powstaje również Mikrus MR300. Warszawa M-20 jako wspomniana już wierna kopia GAZ-a M-20 była autem na które nie można było narzekać... Jako twór radziecki była idealna i jej poprawianie było niepolityczne.
Dużo się zmieniło w roku 1953 kiedy to wraz ze śmiercią Stalina kończy się najczarniejszy okres w dziejach Polski. "Wiatr odnowy wiał. Darowano reszty kar. Znów się można było śmiać".
Polscy inżynierowie dostali możliwość pokazania co potrafią. Oczywiście w granicach możliwości technologicznych i pod czujnym okiem władzy (czytaj: betonu). Ale ten stan rzeczy utrzymywał się przez cały okres PRL-u. Paradoksalnie w czasach gdy polska motoryzacja istniała.