Model: Mercedes-Benz 300SL (W194)
Lata produkcji: 1952


Wydanie: Cararama / Hongwell


    W 1952 roku W194 odniósł zwycięstwa w klasyfikacji generalnej 24-godzinnego wyścigu Le Mans w Bern - Bremgarten, wyścigu samochodów sportowych Eifelrennen na torze Nürburgring oraz w meksykańskiej Carrera Panamericana (prezentowany model) . Udało mu się również zająć drugie i czwarte miejsce w swoim pierwszym wyścigu, Mille Miglia w 1952 roku i wygrał Rajd Stella Alpina w 1955 roku w swojej ostatniej edycji.

Te sukcesy, zwłaszcza w wyścigach po otwartych drogach z dużą prędkością, były dość zaskakujące, gdyż silnik W194 był wyposażony tylko w gaźniki, wytwarzając 175 KM (130 kW), czyli nie tylko mniej niż konkurencyjne auta Ferrari i Jaguara, ale także mniej niż samochód drogowy. 300 SL został opracowany i wprowadzony w 1954 roku. Niska waga i niski opór aerodynamiczny sprawiły, że W194 był wystarczająco szybki, aby być konkurencyjnym w wyścigach wytrzymałościowych.
Wyprodukowano tylko dziesięć egzemplarzy auta.
Wersja cywilna 300SL (link)