Model: Multicar M 25
Okres produkcji: 1978–1993
Silnik: R4; 1997 ccm;  45KM


Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 130.  / DeAgostini.


Multicar M 25 – mikrosamochód ciężarowy oraz komunalny produkowany przez wschodnioniemieckie, a po zjednoczeniu niemieckie przedsiębiorstwo Multicar.
Zastąpił w 1978 roku model M 24. 70% produkcji przeznaczona była na eksport głównie do krajów RWPG. Pojazd wyposażony był w silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l produkcji IFA o mocy 45 KM (33 kW). W 1990 roku nastąpiło zjednoczenie Niemiec w efekcie czego w 1991 roku przedsiębiorstwo VEB Fahrzeugwerk Waltershausen zostało sprywatyzowane i zmieniło nazwę na Multicar. W tym samym roku zaczęto też wyposażać Multicary w silniki wysokoprężne produkcji Volkswagena o pojemności 1,9 l i mocy 54 KM (40 kW). W 1993 roku zakończono produkcję M 25, a następcą został gruntownie zmodernizowany model M 26. Powstało łącznie ok. 100 tys. sztuk.