Model: Renault Magnum
Lata produkcji: 1990 - 2013


Model: Renault Magnum 520 Ti  (1994 r.)
Wydanie: IXO Models


W 1979 r. firma Renault Véhicules Industriels rozpoczęła prace projektowe nad samochodem ciężarowym, który nosił robocze oznaczenie AE (AErodynamic). Samochód ten miał być urzeczywistnieniem nowej wizji ciężarówki oraz praktyczną realizacją potrzeb przewoźników i kierowców.

Wprowadzone w czerwcu 1990 r. Magnum było rewolucją w zakresie koncepcji miejsca pracy kierowcy: całkowicie płaska podłoga, wysokość wnętrza 1,87 m (później już ponad 2 m), dużo przestrzeni, całkowita swoboda poruszania się we wnętrzu, mnóstwo miejsca na bagaż i wiele więcej… Monumentalna sylwetka Renault Magnum do dziś wzbudza uznanie. 

 

Ten flagowy model ciężarowej floty Renault oferowany był jako ciągnik siodłowy i podwozie pod zabudowę. Przez te wszystkie lata Magnum doczekało się wielu większych i mniejszych modernizacji. Spróbowaliśmy prześledzić historię tego samochodu, którego sylwetka jest prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalna ze wszystkich jeżdżących po drogach Europy.

 

W październiku 1992 r. dokonano pierwszych modernizacji. W ofercie pojawiły się 2 rzędowe, 6-cylindrowe silniki o mocach 385, 420 KM (283, 309 kW) oraz 520-konny V8 (383 kW). W 1993 r. wprowadzono do sprzedaży wersję Magnum „light”. W 1996 r. Magnum kolejny raz otrzymało nowe silniki. Były to 6-cylindrowe rzędowe silniki Mack E-7, spełniające wymagania normy Euro II, o mocach 390, 430 i 470 KM (287, 316, 346 kW). Rok później wprowadzono długodystansowy model Magnum Intégral, w którym oprócz dokonania zmian w układzie napędowym przeprojektowano również wnętrze kabiny, w niewielkim zakresie również zmodernizowano wygląd zewnętrzny. Rok później wprowadzono komputerowy system informacyjno-diagnostyczny Infomax.

Źródło: Samochody Specjalne (link)