Model: FSO Polonez 1500 TAXI
Lata produkcji: 1978-1983
Silnik R4; 1481 ccm;  70 KM


Model: Polonez 1500 TAXI / Warszawa 1981 rok

Seria: Taxis du monde nr 45. / Altaya


Od 1985 roku do 2000 w niektórych miastach wojewódzkich w Polsce wydawano osobne zestawy numerów rejestracyjnych dla taksówek. Cyfry były identyczne z numerem bocznym taksówki. 

W Warszawie wszystkie prywatne taksówki otrzymały numery rejestracyjne WGT. Tak więc nasze taryfa ma złe tablice rejestracyjne. 


Seria: Kolekcja PRL-u / Daffi - konwersja na lata 90.


(...) zepsuło się trochę w latach 80., kiedy na polskich ulicach przybyło samochodów. No i w 1988 r. weszła w życie tzw. ustawa Wilczka. To potoczne określenie Ustawy z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej opracowanej według projektu ministra przemysłu Mieczysława Wilczka i premiera Mieczysława Rakowskiego uchwalonej przez Sejm PRL IX kadencji. Ustawa obowiązywała od 1 stycznia 1989 do 31 grudnia 2000 r. i regulowała w sposób liberalny działalność gospodarczą. Ustawa umożliwiła każdemu obywatelowi PRL podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej na równych prawach, co uaktywniło także taksówkarzy. Potem było już tylko gorzej. Namnożyło się korporacji, dzisiaj rywalizacja jest ogromna.

 

Źródło: Polska Times (link)