Model: FSO Warszawa 203P
Lata produkcji: 1964 - 1968

Silnik: R4; OHV; 2120 ccm; 70 KM


Model: FSO Warszawa 203P
Seria: Legendy FSO nr 1. / DeAgostini

    Warszawa 203P to udany model jak na swoją (gazetową) klasę.

Na uwagę zasługują przednie reflekory i detale: oznaczenie 203P na błotnikach, listwy w oknach, dwubarwne światka tylne, kołpaki. Ciekawy zabieg to umieszczenie podkowy"na szczęście" na grillu. Oczywiście wycieraczki i lusterka to nadal najsłabszy element modeli gazetowych.
    Ogólnie bardzo mnie cieszy pojawienie się nowej serii. Jest to jedyna szansa aby w naszych kolekcjach pojawiły się takie modele jak już zapowiedziany Ogar czy być może Stratopolonez, Syrena Laminat, Targa czy Analog. W końcu DeAgostini zapowiada wydanie 60 modeli.

Wersja produkcyjna Warszawy pick-up różniła się od prototypu, gdyż zastosowano szersze opony oraz wzmocnione tylne zawieszenie. Samochód mógł przewozić dwie osoby i 500 kg ładunku. W późniejszych latach pickup przechodził te same modernizacje co wersje osobowe. Samochód trafiał prawie wyłącznie do państwowych przedsiębiorstw i instytucji. Prędkość maksymalna dla wersji 223P wynosiła 120 km/h, zaś dla 224P – 105 km/h. Na prędkościomierzu znajdowała się informacja zalecająca nieprzekraczanie prędkości 70 km/h przy maksymalnym załadowaniu pojazdu. Produkowano kilkaset egzemplarzy wersji pickup rocznie.