Model: FSO Syrena 104

Lata produkcji: 1966-1972

Silnik S-31: R3; 842 ccm; 40 KM


Model: FSO Syrena 104

Seria: Auta PRL-u Złota Kolekcja nr 1. / DeAgostini


Model: FSO Syrena 104, konwersja na pojazd w służbie ORMO

Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 3. / DeAgostini


Seria: Kolekcja PRL-u / Daffi


Model 104 samochodu FSO Syrena produkowany był w latach 1966–1972. Zastosowano w nim nowy silnik trzycylindrowy S-31 o pojemności 842 cm³ i mocy maksymalnej 40 KM oraz całkowicie zsynchronizowaną skrzynię biegów. Nowa jednostka napędowa charakteryzowała się wydajniejszym wymuszonym układem chłodzenia z pompą wodną. Zmieniono klosze lamp tylnych, reflektory, kierunkowskazy przednie, kołpaki. Podstawową zmianą w nadwoziu była zmiana ściany grodziowej. W kabinie zmieniono usytuowanie cięgien sterowania, m.in. „ssania” i rączki hamulca ręcznego. Model 104 w odróżnieniu od 102 i 103 ozdabiano unoszącymi się ku górze listwami bocznymi umieszczonymi na wysokości klamek. Syrena 104 była ostatnim modelem z drzwiami otwieranymi „pod wiatr”, czyli przeciwnie do kierunku jazdy.