Model: Csepel D-710
Lata produkcji: 1959 - 87?


Model: Csepel D-710 (1959 r.)

Wydanie: Kultowe Ciężarówki PRL-u nr 29. / DeAgostni


   W 1949 roku w Budapeszcie zapadła decyzja o wykorzystaniu nieczynnej fabryki samolotów jako fabryki samochodów ciężarowych. Licencja na samochody ciężarowe zostaje kupiona u austriackiej firmy Steyr i 11 listopada 1949 roku z taśmy zjeżdża testowy pierwszy pojazd – Csepel D300 według konstrukcji Steyra z 1944 roku.

   Pod koniec lat 50. powstają także kolejne modele m.in. D700 o ładowności 7 ton.
Dzięki chłodzonemu wodą czterosuwowemu, sześciocylindrowemu silnikowi wysokoprężnemu o mocy 145 KM (108 kW) pojazd był w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 78 kilometrów na godzinę.

Wraz ze zmianami ustrojowo-gospodarczymi na Węgrzech zmienia się sytuacja fabryki, którą zagraniczny kapitał wchodzący na Węgry nie jest zainteresowany i fabryka stopniowo podupada aż do bankructwa w 1996 roku.