Model: Łada 112 (WAZ 2112)

Lata produkcji: 2000-2008


Seria: Automobil na służbie nr 10. / DeAgostini (Rosja)


Prototyp sedana 110 został zaprezentowany w 1989 roku, a dopiero w grudniu 1995 wyprodukowano 1856 sztuk tego modelu. Wnętrze było kanciaste i czarne, lecz mimo to całkiem obszerne. Dzięki temu Łada 110 była samochodem za przystępną cenę, z dużą przestrzenią w środku, przeznaczonym dla klientów z mniejszym budżetem. Karoseria odznaczała się lekko unoszącą się ku górze linią boczną. Samochód, jak na swoją cenę miał bogate wyposażenie, ale jego silnik nie był najlepszy. Auto do tej pory jest popularne zwłaszcza w Rosji i na Ukrainie, a także na Białorusi. Z tego względu jest jednym z chętniej tuningowanych samochodów w Rosji. Produkcja modelu 110 zakończona została w Rosji w 2007, natomiast modeli 111 i 112 w 2008. Montaż odbywał się także w zakładach Łada w Egipcie i w firmie KrASZ na Ukrainie. W czerwcu 2008 roku w miejscowości Czerkasy na Ukrainie kompania Bogdan rozpoczęła seryjną produkcję modelu 110, a pół roku później również kombi 111.

Łada 112 jest to 5-drzwiowy hatchback, opracowany na bazie sedana 110. Podobnie jak kombi, był taki sam technicznie jak sedan, jest także wyposażany w takie same jednostki napędowe.