Model: Daewoo-FSO Polonez Kombi
Lata produkcji: 1999 - 2002


Wydanie: Legendy FSO nr 20. / DeAgostini


Prace nad wersją kombi rozpoczęły się w 1992 roku, dwa lata później na Międzynarodowych Targach w Poznaniu przedstawiono dwa prototypy Poloneza Kombi, które różniły się tylnymi drzwiami. W 1998 roku również na targach poznańskich zaprezentowano kolejny prototyp Poloneza Kombi, lecz tym razem bazujący na modelu Atu Plus. Produkcję tej wersji rozpoczęto 15 kwietnia 1999 roku. Dodatkową przestrzeń uzyskano montując w tylnej części nadwozia metalową ramę obłożoną włóknem szklanym. W Polonezie Kombi montowano silnik 1.6 MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Do wyboru były dwie wersje Poloneza Kombi różniące się ładownością i przełożeniem tylnego mostu: wersja Kombi miała tylny most o przełożeniu 11/43 i ładowność 450 kg, natomiast wersja Van miała wzmocniony tylny most od Poloneza Cargo o przełożeniu 43/10 i ładowność 530 kg. Wersja Van umożliwiała rejestrację Poloneza Kombi jako samochodu ciężarowego. Pojemność bagażnika wynosiła 449 l, a po złożeniu kanapy 1539.

W okresie, gdy FSO nie oferowało kombi, przez pewien czas sprzedawano nakładkę bagażnika z tworzyw sztucznych do modelu Caro. W ten sposób powstawała duża przestrzeń załadunkowa porównywalna z normalnym nadwoziem typu kombi. Pokrywa ta była w ofercie do 2000 roku.

Ostatnim wyprodukowanym osobowym egzemplarzem Poloneza serii Plus był model Kombi w kolorze niebieskim.