Model: Daewoo-FSO Polonez Caro Plus MR'97
Lata produkcji: 1997 - 2002
Silnik: R4; 1,6GSi; 84 KM


Seria: Welly / Konwersja: G209 z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie.


Seria: Welly / Konwersja: B525 z Komisariatu Policji w Polanicy-Zdroju. Przydzielony do Posterunku Policji w Dusznikach-Zdroju.

 

Moje Polonezy to konwersje samodzielnie wykonane przy użyciu kalkomanii z Allegro.
Jako bazę wykorzystałem autka firmy Welly, a co za tym idzie, do ideału im daleko. Mamy więc "modele" pozbawione detali, w środku nie ma nawet śladu elementów drzwi, koła... No co tu dużo mówić... Zabawka z drogerii.
Ale jednocześnie jedyna opcja by mieć w kolekcji Caro Plusa i nie zbankrutować.

W ramach rewitalizacji zrobiłem co mogłem i na co pozwoliły mi nikłe umiejętności: pomalowałem wnętrze, lusterka, ramki drzwi, felgi oraz dodałem kalkomanię i tablice rejestracyjne. Na koniec radiowozy otrzymały nowe belki Elektra LZ 20GW. Autka przedstawiają radiowozy istniejące w rzeczywistości .

Chyba każdy kto urodził się w latach 80. na hasło "radiowóz" ma przed oczami niebieskiego Poloneza z białymi pasami. Auto porucznika Borewicza z biegiem lat traciło swój pierwotny prestiż. W latach 90. Policyjne Polonezy 1500 były już obiektem żartów. Pojawienie się wersji Caro w 1991 roku i Caro Plus w 1997 roku nie wiele pomogło.
Wersja policyjna mechanicznie nie różniła się niczym od cywilnego Poloneza. Różnice natomiast pojawiły się w wyposażeniu, oprócz oznakowania i sygnałów w samochodzie zamontowano ścianę grodziową, kanapę tylną ze skaju, uchwyt na strzelbę MOSBERG, dodatkowe oświetlenie i system łączności.
Osiągi jakie oferował produkt z Żerania były już niewystarczające. Polonez przestał służyć Policji w roku 2009 kiedy to ostatnie Plusy zostały wymienione na "kijanki".
Ostatnie radiowozy z FSO na przetargach osiągały ceny od 250 do 2500zł, choć zdarzały się wyjątki. Chętnych nie brakowało. Oprócz kolekcjonerów, Polonezy pozyskiwali chętnie antyterroryści i strażacy do ćwiczeń oraz... złomiarze.