Model: Ikarus 256
Lata produkcji: 1977 - 1989


Wydanie: Modimio


Ikarus 256 to autobus wysokopodłogowy używany jako autokar do obsługi połączeń dalekobieżnych i ruchu międzymiastowego. Był produkowany w latach 1977-1989, obok większego Ikarusa 250 , przez węgierskiego producenta autobusów Ikarus .

Zaprojektowany jako dwuosiowy autobus wysokopodłogowy , Ikarus 256 ma częściowo samonośne nadwozie, z silnikiem zainstalowanym pod podłogą z tyłu, zgodnie z konfiguracją zapoczątkowaną w Niemczech Zachodnich przez firmę Setra w latach 50. i 60. XX wieku. Platforma nadwozia zawiera dwie osie belki z resorami pneumatycznymi , przy czym oś tylna jest osią planetarną . Każda z osi ma po dwa amortyzatory hydrauliczne . Na tylnej osi montuje się opony bliźniacze, a na przedniej osi pojedyncze. Układ kierowniczy jest wspomagany hydraulicznie.

 

Autobus napędza silnik MAN D 2156, zbudowany na licencji przez firmę Rába. Jest to sześciocylindrowy rzędowy, wolnossący, chłodzony cieczą silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności skokowej 10,35 litra. Moc znamionowa to189 KM. Moment obrotowy przekazywany jest do w pełni zsynchronizowanej pięciobiegowej skrzyni biegów za pośrednictwem jednotarczowego suchego sprzęgła; jako opcja fabryczna dostępna była również sześciobiegowa skrzynia biegów plus jedna . Z domyślną pięciobiegową skrzynią biegów autobus może osiągnąć maksymalną prędkość 106 km/h. Może pomieścić do 45 pasażerów.