Model: Citroen 15 SIX
Lata produkcji: 1938 - 1957


Model: Citroen 15 SIX nr 350. Rajd Monte Carlo 1952 r.
Załoga:  J. Laroche  R. Radix,  39 miejsce.
Wydanie: Solido


W 1938 roku po raz pierwszy zaprezentowano Citroena 15 Six. Napędzał go 6-cylindrowy silnik z identyczną średnicą cylindra i skokiem tłoka jak w 4-cylindrowych jednostkach modelu Citroen 11 BL . Samochód skonstruowany został z myślą o konkurowaniu na rynku z autami Forda i Renault. Szybko zdobył sobie przydomek "królowej szos". Do wybuchu wojny wyprodukowano 2000 sztuk tego modelu. Po wojnie wznowiono produkcję w 1948 roku. W 1954 roku zastosowano hydropneumatyczne zawieszenie tylnej osi. Miał być to sprawdzian koncepcji zawieszenia dla projektowanego samochodu DS. Model 15 Six H produkowano do roku 1955. 6-cylindrowy, górnozaworowy silnik o pojemności 2867 ccm osiągał moc 77 KM przy 3800 obr./min. Pozwalało to ważącemu 1325 kg autu osiągać prędkość 135 km/h. Citroen został wyposażony w trzystopniową skrzynię biegów, niezależne przednie zawieszenie na drążkach skrętnych (tylne hydropneumatyczne) oraz w hamulce hydrauliczne. Zużycie paliwa wynosiło 13 l/100 km.