Model: Polski FIAT 131p 1600 Special
Lata produkcji: 1975-1981
Silnik: R4; 1585 ccm; 75 KM


Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 80. / DeAgostini

Wykonanie modelu pozostawia wiele do życzenia. Kolor mi osobiście się nie podoba,  ale to kwestia gustu.
Detale są słabo wykonane a czarne listwy krzywe. Kierunkowskazy na przednim zderzaku są o wiele za duże. Najgorzej jednak wyglądają światła tylne. Jest to jeden kawałek czerwonego plastiku a powinien tam się znaleźć czarny pasek z napisem. Żeby nie kopać leżącego, mogę dodać że wykonanie klamek i felg jest przyzwoite.


Ragazzo da Napoli zajechał Mirafiori...
tak nucili starsi razem z Jackiem Zwoźniakiem, młodsi pewnie pamiętają jak Franek Kimono (Piotr Fronczewski) chwali się: "Szatniarz pilnuje mi Mirafiori".
FIAT 131 Mirafiori to legenda PRL-u która żyje do dziś.
A zwłaszcza teraz, gdy wszystko co ma PRL-owski rodowód staje się po prostu modne, auto jest poszukiwanym klasykiem.

Fiat 131 we Włoszech to po prostu kolejny udany model auta rodzimej produkcji,następca modelu 124.  Ale w Polsce Mirafiori miało status auta luksusowego, dostępnego dla nielicznych. Z drugiej strony bardziej dostępnego niż inne auta zachodnie gdyż w latach 1975-81 na Żeraniu montowano wersje Special. I właśnie dlatego było używane głównie przez przedstawicieli władzy, milicję obywatelską i SB oraz przez rodzimych "badylarzy" którzy mogli kupić to auto za dolary w ramach tzw. eksportu wewnętrznego. Przez siedem lat zmontowano w FSO 3102 sztuki tego modelu.

W Fiacie 131 jako w jednej z pierwszych konstrukcji na świecie zastosowano napęd umieszczonego w kadłubie wałka rozrządu paskiem zębatym; rozwiązanie to przyczynia się zdecydowanie do zmniejszenia poziomu hałasu.

Czytaj więcej na https://magazynauto.interia.pl/rozrywka/motor-z-przeszlosci/news-fiat-131-s-1600-mirafiori-test-motoru,nId,2277589#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
W Fiacie 131 jako w jednej z pierwszych konstrukcji na świecie zastosowano napęd umieszczonego w kadłubie wałka rozrządu paskiem zębatym; rozwiązanie to przyczynia się zdecydowanie do zmniejszenia poziomu hałasu.

Czytaj więcej na https://magazynauto.interia.pl/rozrywka/motor-z-przeszlosci/news-fiat-131-s-1600-mirafiori-test-motoru,nId,2277589#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Prezentowany model to druga seria Fiata 131 produkowana w latach 1977 - 1981. Świadczą o tym duże, kwadratowe światła przednie. We wnętrzu widać szerokie zagłówki foteli, co jest wyznacznikiem bogatych wersji Mirafiori oraz Supermirafiori.