Ford 1949 DeLux Club Coupe

Lata produkcji: 1948 - 1951

Silnik: V8; 3,9l; 100 KM


Seria: Amercom


Ford 1949 DeLux Club Coupe – 2-drzwiowe pięciomiejscowe coupé.

Gama amerykańskich samochodów Forda, oznaczonych jako 1949 rok modelowy, została wprowadzona na rynek już w czerwcu 1948 roku. Ford tym samym wyprzedził z wprowadzeniem pierwszych nowych powojennych konstrukcji dwóch głównych konkurentów z popularnego segmentu cenowego: Chevroleta i Plymoutha. Nowe samochody Forda były przy tym najnowocześniej z nich stylizowane. Gama obejmowała dwa główne modele, tej samej wielkości, oparte na tym samym nadwoziu i ramie: podstawowy DeLuxe (określany też czasami po prostu jako model bazowy Forda) i lepiej wykończony Custom, będący następcą modelu Super DeLuxe. Produkowano je w kilku wersjach nadwoziowych.

Modele Forda z 1949 roku wprowadziły nadwozie w najnowszym wówczas stylu pontonowym, z jednolitymi zaoblonymi ścianami bocznymi, bez wystających na boki błotników z przodu ani z tyłu. Stylistyka nowych Fordów była określana potocznie, jako „pudełko na buty” (shoe-box). Maska była stosunkowo spłaszczona i niewiele wystawała ponad błotnikami przednimi, w których górnej części były wkomponowane pojedyncze okrągłe reflektory. Szyba przednia była dzielona pośrodku, z dwóch płaskich szyb, ustawionych pod kątem względem siebie; szyba tylna była lekko wygięta. W nadwoziu występowały elementy zaczynającej się wówczas mody aerokosmicznej, przede wszystkim forma atrapy przedniej oraz niewielkie owalne poziome światła tylne na przedłużeniu „rakietek” wkomponowanych w tylne błotniki.

Chromowana atrapa chłodnicy miała poziomą belkę, na całą szerokość, z dużym centralnym ozdobnym stożkiem w obręczy, imitującym wlot powietrza w samolocie odrzutowym. Na czubku stożka była cyfra 6 lub 8 oznaczająca liczbę cylindrów silnika.  Wersja Custom miała w przedniej części listwy wygrawerowany napis: Custom, ponadto z zewnątrz różniła się chromowanymi obwódkami przedniej i tylnej szyby. Trzydrzwiowe kombi Custom Station Wagon miało drewniane ozdobne panele po bokach.

Silniki:
6-cylindrowy R6  – poj. 226 cali sześciennych (3,7 l), stopień sprężania 6,7:1, moc 95 KM
8-cylindrowy V8 – poj. 239 cali sześciennych (3,9 l), stopień sprężania 6,75:1, moc 100 KM.