Model: Borgward B 2500
Lata produkcji: 1954 - 1961
Silnik: 2320 ccm, 82 KM


Model: LF 8 Borgward B 2500 A/O
Seria: Faszination Feuerwehr nr 10. / DeAgostini


B 2500 był najlżejszym pojazdem wyposażonym w hamulce pneumatyczne i był produkowany do końca istnienia firmy Borgward (od 1959 roku pod oznaczeniem B 522)

 

Ładowność wynosiła 2740 kg. Ten pojazd był wyposażony w te same silniki, które były dostępne w B 2000 i B 2000 A. Ponieważ ten typ był również dostępny z napędem na cztery koła, był również często używany w pojazdach strażackich i wywrotkach. Z fabryk w Bremie opuściło łącznie 6047 sztuk B 2500. Wersje z napędem na cztery koła można między innymi rozpoznać po wyższym nosku w porównaniu z innymi modelami.

 

Borgward – dawny niemiecki producent samochodów osobowych i sportowych z siedzibą w Bremie działający w latach 1929–1962.

Po zniszczeniach wojennych Carl Borgward niezwłocznie po zwolnieniu z niewoli alianckiej przystąpił do odbudowy zakładów i już w 1952 wprowadził do produkcji całkowicie nową konstrukcję samochodu z karoserią samonośną Hansa 1500 oraz większy model Hansa 2400. Następnie w 1954 wprowadzono nowy model klasy średniej Borgward Isabella, który zdobył dużą popularność – do roku 1962 wyprodukowano ponad 200 tysięcy sztuk, co przełożyło się na jego szczególną rozpoznawalność w kolejnych latach.

 

Na przełomie lat 50. i 60. XX wieku konstrukcje Borgwarda zmagały się z negatywną reputacją wywołaną niedopracowaniem technicznym pojazdów, pomimo zastosowania innowacyjnych jak na ówczesne lata rozwiązań technicznych. Wskutek systematycznie pogarszającej się sytuacji finansowej, w 1961 na żądanie kredytodawców koncern został postawiony w stan upadłości, która skutkowała ostatecznym bankructwem i zakończeniem działalności w kolejnym roku.