Model: FSO Warszawa 203K/223K i 204K/224K

Lata produkcji: 1965 - 1973


FSO Warszawa 203K / IST Models


FSO Warszawa 203K / Kultowe Auta PRL-u nr 26. / DeAgostini


FSO Warszawa 203K / Auta PRL-u Złota Kolekcja nr 13. / DeAgostini


Model: FSO Warszawa 203K

Lata produkcji: 1965-1968

Silnik S-21: R4; OHV; 2120 ccm; 70 KM


Model: FSO Warszawa 223K

Lata produkcji: 1968-1973

Silnik S-21: R4; OHV; 2120 ccm; 70 KM


Model: FSO Warszawa 204K

Lata produkcji: 1965-1968

Silnik M-20: R4; SV; 2120ccm; 50 KM


Model: FSO Warszawa 224K

Lata produkcji: 1968-1973

Silnik M-20: R4; SV; 2120ccm; 50 KM

Długa była droga do rozpoczęcia na Żeraniu produkcji seryjnej wersji kombi. Historię można zacząć w roku 1955 gdy powstała Warszawa Pick-up. Kolejny krok to rozwinięcie konstrukcji do wersji furgon w modelu 201F. 

Były to jednak auta budowane na garbusce a sama produkcja była prawie że ręczna. Przełomem było wprowadzenie w 1964 roku Warszawy sedan oraz rok później wersji kombi. I tu możemy już mówić o prawdziwym kombi i prawdziwej produkcji. 

Kombi (tak jak sedan) występowało w dwóch wersjach silnikowych. Tak samo w 1968 wymieniono środkowe "0" na "2" w nazwie. 

Warszawa Kombi była autem o potężnej ładowności jak na auto w swojej klasie. Dodatkowo posiadała bagażnik dachowy oraz schowek na koło zapasowe i narzędzia pod podłogą części ładunkowej, z osobną klapą.  Niewiele Warszaw 203K/204K jeździło po kraju, nie licząc karetek. Kombi od początku było przeznaczone na export o czym może świadczyć wytłoczenie z tyłu na tablice rejestracyjną. Było ono większe, dostosowane do tablic zachodnich. Kombi było produkowane do 1973 roku. 

 

Model z Kultowych Aut PRL-u to dobrze wykonana gazetówki. Są drobne elementy, jest wspomniane wytłoczenie na tablice rejestracyjną ale brakuje bagażnika dachowego.