Model: Gutbrod Superton Coupe
Lata produkcji: 1950 - 1954


Model: Gutbrod Superton Coupe (1953 r.)
Wydanie: BOS MODELS (model żywiczny) 


W listopadzie 1949 roku w Plochingen zbudowano pilotażową serię typu kabriolet Superior 600 , a w lipcu 1950 roku w oddziale Calw rozpoczęto regularną produkcję seryjną . Model standardowy był oferowany do kwietnia 1954 roku. Na wiosennych targach we Frankfurcie w 1950 roku zaprezentowano kabriolet; opinia publiczna nie docenia jednak pojazdu. „Superior-Sport”, drogi roadster z nadwoziem Wendlera, również nie odniósł sukcesu, mimo że był oferowany w cenie poniżej 8000 DM. W latach 1951/52 zbudowano tylko dwanaście egzemplarzy. Zbudowano tylko dwa prototypy czteroosobowej limuzyny zapowiadanej na rok 1954. W 1954 roku przerwano produkcję samochodów Gutbrod z powodu braku funduszy. Fabryki Calw i Plochingen zostały sprzedane firmie Bauknecht.

W ciągu czterech lat zbudowano łącznie 6860 kabrioletów i 866 kombi.

 

Kierowana przez Hansa Scherenberga firma Gutbrod we współpracy z firmą Robert Bosch GmbH opracowała mechaniczny bezpośredni wtrysk benzynyW tym samym czasie system również stosował GoliatObaj producenci pokazali swoje modele z wykorzystaniem wtrysku paliwa na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Niemczech w 1951r. (IAA we Frankfurcie). Są one uważana za pierwszego na świecie seryjnie produkowane pojazdy z bezpośrednim  wtryskiem benzyny. Produkcja modelu Superior 700 E rozpoczęła się w 1951 roku.