Model: Opel GT
Lata produkcji: 1968 - 1973


Wydanie: Opel Collection


Historia pojazdu sięga roku 1962, kiedy to jesienią w centrum stylistycznym Opla w Rüsselsheim podjęto pierwsze kroki do stworzenia sportowego pojazdu marki Opel. Prace konstruktorskie i stylistyczne prowadzone były pod okiem Charlesa M. Jordana. W pierwszej fazie projektu opracowana została koncepcja nowego pojazdu bazującego na wygodnych i nisko umieszczonych fotelach, natomiast faza druga skupiła się na propozycji nadwozia, które opracowane zostało pod kątem aerodynamicznym.

Pierwszy koncept zaprezentowany został w 1965 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie pod nazwą Experimental GT, który zbudowany został na bazie płyty podłogowej modelu Kadett B. Krótko przed rozpoczęciem seryjnej produkcji pojazdu, szefowie Opla musieli znaleźć firmę, która zajęła by się produkcją karoserii. Z powodu w pełni wykorzystanych mocy przerobowych niemieckiego Karmanna, o pomoc w budowie karoserii poproszono pod paryską firmę Brissonneau & Lotz, która dawniej współpracowała z Oplem. Z uwagi na fakt, że firma ta nie był w stanie sama sprostać zadaniu, zwerbowała do współpracy francuskiego producenta nadwozi Chausson. Wytłoczone i pospawane karoserie przez Chausson przewożone były do firmy Lotz, gdzie je lakierowano i wyposażano w tapicerkę. Kompletne nadwozia transportem kolejowym przewożono do fabryki Opla w Bochum, gdzie montowano zespoły podwoziowe z napędem.

Samochód wykorzystywał zespół podwoziowy modelu Kadett B. Oś przednia pojazdu była resorowana za pomocą poprzecznych resorów piórowych, a napędzana sztywna oś tylna - sprężynami skrętnymi. Od początku pojazdu oferowano z dwoma, podłużnie umieszczonymi silnikami benzynowymi. Model 1100 GT napędzał czterocylindrowy silnik OHV o pojemności 1078 cm3 i mocy 60 KM, a model 1900 GT o pojemności 1897 cm3 i mocy 102 KM.