Model: Isuzu Vehicross
Lata produkcji: 1997 - 2001


Wydanie: HongWell


Vehicross to ciekawy wycinek historii. Głównym celem działalności Isuzu była produkcja wysokoprężnych jednostek napędowych, samochodów również, ale były to czysto użytkowe produkty. W 1997 r. pojawił się ekscentryczny SUV. Szkoda jednak, że po kilku latach pojazd zszedł z motoryzacyjnej sceny.

Vehicross to niebanalny samochód rekreacyjny. Ten projekt powstał bez udziału arkusza kalkulacyjnego Excel. Szanse na handlowy sukces od początku były niewielkie, ale decyzja zapadła i taśmy montażowe ruszyły pełną parą.
Jeśli ktoś z Was szuka auta, które ma zwracać uwagę, to opisywane Isuzu wydaje się być bardzo dobrą propozycją. Trudno jednak zostać właścicielem takiego pojazdu – rynek używanych Vehicrossów* jest bardzo ubogi. Po naszych drogach prawdopodobnie jeździ kilka, maksymalnie kilkanaście egzemplarzy.

 

3.2 6VD1 (Japonia): z zapłonem iskrowym, układ i liczba cylindrów – V6, pojemność skokowa – 3 165 cm3, maksymalna moc silnika – 215 KM przy 5 600 obr./min, maksymalny moment obrotowy – 284 Nm przy 3 000 obr./min, stopień sprężania – 9,4:1; cztery zawory na cylinder, średnica/skok tłoka – 93/77 mm, rozrząd – DOHC

3.5 6VE1 (USA): z zapłonem iskrowym, układ i liczba cylindrów – V6, pojemność skokowa – 3 494 cm3, maksymalna moc silnika – 215 KM przy 5 400 obr./min, maksymalny moment obrotowy – 312 Nm przy 3 000 obr./min, stopień sprężania – 9:1, wielopunktowy wtrysk paliwa, cztery zawory na cylinder, średnica/skok tłoka – 93,4/85 mm, rozrząd – DOHC

Źródło: off-road.pl (link)