Model: Skoda 120LS
Lata produkcji: 1983 - 1988
Silnik: R4; 1172 ccm; 55 KM

Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 13. / DeAgostini
Model z serii Kultowych Aut PRL-u to jeden z najlepiej wykonanych w tej serii. Naprawdę trudno tu szukać wad. Mnie przede wszystkim podobają się felgi, w KAPach bywa z tym różnie a tu mamy naprawdę dobre odwzorowanie. Felgi to chyba moja fobia. Kolejna sprawa to wykonanie pasa przedniego a przede wszystkim świateł. Nie widać tu elementów mocowania co w innych KAP-ach czasem wygląda jakby właściciel auta powykręcał żarówki.

Seria: Auta PRL-u Złota Kolekcja nr 16. DeAgostini

Škoda 742 to rodzina modeli która w roku 1976 zastąpiła starzejące się Skody 100 i 110.

Niestety jak to w bloku wschodnim bywało na nowoczesne technologie zabrakło pieniędzy. Dużo obiecujących projektów poszło do kosza,
a inżynierowie Skody wzięli na warsztat to co było, co mogli poprawili i ubrali w dość nowoczesną formę sedana.
W lipcu 1983 roku Skody 742 poddane zostały odświeżaniu. Zmieniono pas przedni z prostokątnymi lampami, zwiększono rozstaw kół i wymieniono zderzaki na plastikowe. Typowy facelifting lat 80. Model 120LS czyli de Luxe Super to wersja bardziej luksusowa, oczywiście jak na standardy bloku wschodniego. Bogatsze były tylko LX i GLS.
Były to bardzo popularne auta w kraju oraz Czechosłowacki hit eksportowy na kraje demokracji ludowej.
Bez względu na to jak luksusowa była Skoda 120 w ramach dodatkowego wyposażenia należało posiadać dużą płytę chodnikową...
Skoda 120 (oraz pozostałe) miała silnik i akumulator z tyłu oraz zbiornik paliwa pod tylną kanapą. To sprawiało że auto miało nie dociążony przód i prowadziło się niepewnie zwłaszcza przy mokrej nawierzchni. Dlatego właściciele tych modeli we własnym zakresie dociążali przód auta.