Model: BMW 3/15 Dixi
Lata produkcji: 1929 - 1932


Model: BMW 3/15 Dixi, Deutsche Reichspost (1929 r.)
Wydanie: Schuco


16 listopada 1928 roku BMW przejęło Fabrykę Samochodów w Eisenach (niem. Fahrzeugfabrik Eisenach), gdzie produkowano małe samochody osobowe Dixi  3/15. Samochód ten był produktem licencyjnym, wierną kopią produkowanego w Anglii od 1922 roku Austina Seven. Zanim jednak na chłodnicy umieszczono biało-niebieskie logo BMW konstrukcję samochodu poddano gruntownej modernizacji. W tym celu zaangażowano francuskiego inżyniera Lucien Rosengarda. Zmiany konstrukcyjne w porównaniu z pierwowzorem modelem Dixi 3/15 ograniczyły się w większości do modernizacji karoserii. Zlikwidowano progi powiększając przestrzeń we wnętrzu samochodu, zmieniono stylistykę obudowy chłodnicy, powiększono powierzchnię szyb bocznych tylnej, zastosowano układ hamulcowy na cztery koła oraz zastąpiono starą stalowo-drewnianą karoserię na nowoczesną i niespotykaną w tej klasie samochodów nitowaną karoserię, wykonaną w całości ze stali.

BMW 3/15 typ DA2 (niem.Deutsche Ausführung pol. edycja niemiecka) zadebiutował w wersji dwudrzwiowej 9 lipca 1929 roku, a slogan reklamowy tego modelu brzmiał wewnątrz większy niż na zewnątrz. W roku premiery Max Buchner, Albert Kandt i Wilhelm Wagner wystartowali w międzynarodowym wyścigu na trzech BMW 3/15. Trasa rajdu prowadziła z Monachium przez Villach, Merano i Lugano do Como 2650 km przez Alpy. Wyścig trwał pięć dni, a w każdy dzień do pokonania było cztery do pięciu alpejskich przełęczy i zakończył się sensacyjnym zwycięstwem zespołu BMW 3/15. Średnia prędkość wyniosła 42 km/h i dała tym niewielkim samochodom najlepszy czas na każdym z pięciu etapów. Sukces osiągnięty w Międzynarodowym Rajdzie Alpejskim korzystnie wpłynął na sprzedaż samochodu. Już w pierwszym roku produkcji do klientów trafiło 5350 egzemplarzy BMW 3/15 co stanowiło 7,2% całkowitej sprzedaży na rynku niemieckim. Na krótko po debiucie rozpoczęto produkcję wersji kombi opartej na starej konstrukcji drewniano-stalowej, a w późniejszym okresie poszerzono ofertę o dwusiedzeniowe coupe, dwu- i czterosiedzeniowego kabrioletu oraz małego transportera. W lipcu 1931 roku przeprowadzono modyfikacje zawieszenia i model o nazwie BMW 3/15 typ DA 4 wyposażono w układ o niezależnym zawieszeniem przednich kół. Nazwa typu DA 3 zarezerwowana była dla sportowej wersji roadster samochodu nazywanego „Wartburg”, który produkowany był w latach 1930–1931 i sprzedano go w liczbie 150 egzemplarzy.