Model: FSR Tarpan 237
Lata produkcji: 1977 - 1991
Silnik: M-20 lub S-21


Seria: Auta PRL-u Złota Kolekcja nr 15. / DeAgostini. - Konwersja


Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 41. / DeAgostini


W 1977 roku FSR nawiązała współpracę z Filią Politechniki Łódzkiej w Bielsku-Białej. Jej celem było zastosowanie w Tarpanie samoczynnie działającej mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego w tylnym moście. Konstrukcja takiej blokady opracowana została przez dr. inż. Jana Dzidę. Już pod koniec 1978 roku pierwszy egzemplarz Tarpana z samoczynną blokadą rozpoczął jazdy próbne. Tarpany 237 produkowano do 1991 roku.
Istniał też Tarpan 237D - model analogiczny do Tarpana 239D, różniący się od niego nadwoziem typu Standard. Produkowany od 1986 roku.