Model: Tatra 148 S3
Lata produkcji: 1972 - 1982
Silnik T2-928: V8; OHV;  12 667 ccm; 202 KM


Wydawca: Editions ATLAS Collections


Seria: Kultowe Ciężarówki z epoki PRL-u nr 6.  / DeAgostini


Tatra 148 6x6 oraz 4x4 to następca Tatry 138. Łącznie zakłady Tatra w Koprzywnicy wyprodukowały 113 647 egzemplarzy. Z tej liczby 63 700 samochodów Tatra 148 zostało wyeksportowanych do 43 krajów, tradycyjnie największym odbiorcą był ZSRR. Nowy model Tatry wyeliminował wiele wad Tatry 138, powiększono szybkość samochodu, moc silnika. W 1979 powstała zmodernizowana wersja Tatry 148 o oznaczeniu T2-148. Zastosowano w niej silnik T2-928E o zmniejszonej głośności do 90dB oraz mniejszym o około 10% zużyciu paliwa. W kabinie zastosowano klejone szyby, spryskiwacze szyb, nowe siedzisko kierowcy ze sprężyną i hydraulicznym tłumieniem drgań, nowe zamki oraz błotniki. W podwoziu zmieniony został zbiornik paliwa, konstrukcja tylnych mostów i skrzyni rozdzielczej, tylne resory, a w wersji wywrotka, zastosowano jeden siłownik wywrotu w miejsce dotychczasowych dwu.