Model: Polski FIAT 126p
Lata produkcji: 1973-1985
Silnik: R2; 594 ccm; 23 KM


Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 15. / DeAgostini


Seria: Auta PRL-u Złota Kolekcja nr 6. / DeAgostini


Seria: Autolegendy  ZSRR nr 169. / DeAgostini


Seria: Kolekcja PRL-u / Daffi


Seria: Kolekcja PRL-u / Daffi - konwersja na Milicję Obywatelską.


Seria: Kolekcja PRL-u / Daffi


Za początek historii Fiata 126 w Polsce uznaje się dzień 6 czerwca 1973 roku, kiedy to powstały pierwsze egzemplarze zmontowane z włoskich części, natomiast oficjalne rozpoczęcie produkcji nastąpiło 22 lipca tego samego roku. We wrześniu 1975 roku rozpoczęto montaż w Tychach. Pierwsza modernizacja samochodu nastąpiła w 1977 roku, zwiększono pojemność silnika do 652 cm³, w układzie dolotowym zastosowano tłumik szmerów ssania, prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem. Najbardziej widoczną zmianą była likwidacja skrajnych szczelin na pokrywie silnika, dzięki czemu poprawiono chłodzenie i nieco wyciszono silnik. Modyfikacje pozwoliły na wzrost mocy do 17,7 kW.
Polski Fiat 126p produkowany był w czterech wersjach: Standard (600/650/650E), Special (600S/650S/650ES), Komfort (600K/650K/650EK) i w wersji dla inwalidów (600I/650I/650EI). Równolegle z silnikami o pojemności 650 cm³ produkowano 600 cm³.
Silniki z symbolem "E" produkowano od 1982 roku.

Zobacz też: Fiat 126 (Włoski) od Starline Models