FSO Polonez Milicja Obywatelska
Lata produkcji: 1978-1986
Silnik: R4; 2000 ccm; 105 KM


Seria:  Kultowe Auta PRL-u Wydanie Specjalne / DeAgostini


Seria: Kolekcja PRL-u / Daffi



Polonez jako podstawowy radiowóz Milicji Obywatelskiej wszedł do służby w 1978 roku. Pierwsze milicyjne Polonezy miały silniki 2.0 DOHC Fiata zblokowane z 5-biegową skrzynią biegów, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej dochodzącej do 200 km/h.  Najczęściej samochód mechanicznie był identyczny jak Polonez w wersji cywilnej. Wóz był wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1500ccm i mocy od 75 do 82km.
Polonezy przerabiane były na radiowozy w Łodzi. Radiowozy wyposażone były w sygnalizację błyskową Elektra LBS i dzwiękową Belma. Dodatkowo montowano zestaw megafonów TONSIL ze wzmacniaczem TWS lub TWR. Niektóre radiowozy wyposażano w przegrodę z plexiglasu oddzielającą przedział kierowcy i dysponęta. Tylna kanapa była pokryta wytrzymałym i łatwym do utrzymania w czystości skajem.

 

 W 1990 roku wraz z rozwiązaniem Milicji, Polonezy operacyjne zostały przemianowane na Policyjne. Popularny Polonez "Borewicz" był używany przez policjantów do połowy lat 90tych.