Model: FSO Warszawa 203K/223K i 204K/224K
Lata produkcji: 1965 - 1973
FSO Warszawa 203K / IST
Models
FSO Warszawa 203K / Kultowe Auta PRL-u nr 26. / DeAgostini
FSO Warszawa 203K / Auta PRL-u Złota Kolekcja nr 13. / DeAgostini
Model: FSO Warszawa 203K
Lata produkcji: 1965-1968
Silnik S-21: R4; OHV; 2120 ccm; 70 KM
Model: FSO
Warszawa 223K
Lata produkcji: 1968-1973
Silnik S-21: R4; OHV; 2120 ccm; 70 KM
Model: FSO Warszawa 204K
Lata produkcji: 1965-1968
Silnik M-20: R4; SV; 2120ccm; 50 KM
Model: FSO
Warszawa 224K
Lata produkcji: 1968-1973
Silnik M-20: R4; SV; 2120ccm; 50 KM
Długa była droga do rozpoczęcia na Żeraniu produkcji seryjnej wersji kombi. Historię można zacząć w roku 1955 gdy powstała Warszawa Pick-up. Kolejny krok to rozwinięcie konstrukcji do wersji furgon w modelu 201F.
Były to jednak auta budowane na garbusce a sama produkcja była prawie że ręczna. Przełomem było wprowadzenie w 1964 roku Warszawy sedan oraz rok później wersji kombi. I tu możemy już mówić o prawdziwym kombi i prawdziwej produkcji.
Kombi (tak jak sedan) występowało w dwóch wersjach silnikowych. Tak samo w 1968 wymieniono środkowe "0" na "2" w nazwie.
Warszawa Kombi była autem o potężnej ładowności jak na auto w swojej klasie. Dodatkowo posiadała bagażnik dachowy oraz schowek na koło zapasowe i narzędzia pod podłogą części ładunkowej, z osobną klapą. Niewiele Warszaw 203K/204K jeździło po kraju, nie licząc karetek. Kombi od początku było przeznaczone na export o czym może świadczyć wytłoczenie z tyłu na tablice rejestracyjną. Było ono większe, dostosowane do tablic zachodnich. Kombi było produkowane do 1973 roku.
Model z Kultowych Aut PRL-u to dobrze wykonana gazetówki. Są drobne elementy, jest wspomniane wytłoczenie na tablice rejestracyjną ale brakuje bagażnika dachowego.