Model: FSO Warszawa 203A/223A i 204A/224A
Lata produkcji: 1967 - 1973
FSO Warszawa 203A/Kultowe Auta PRL-u Wydanie Specjalne/DeAgostini
Karetka prezentuje się bardzo dobrze. Oznaczenia są dobrze naniesione. Mamy dwa lusterka, antenę, zmatowione szyby oraz
pomalowane na biało wnętrze. W środku, w części medycznej znalazło się też wyposażenie w postaci dwóch foteli oraz noszy.Mój egzemplarz nie posiadał "koguta". Ten element otrzymał po karetce M20 od Daffi. Dodatkowo na drzwiach pojawiła się
kalkomania. Z czasem otrzyma też inne tablice rejestracyjne.
Model: FSO Warszawa 203A
Lata produkcji: 1967-1968
Silnik S-21: R4; OHV; 2120 ccm; 70 KM
Model: FSO
Warszawa 223A
Lata produkcji: 1969-1973
Silnik S-21: R4; OHV; 2120 ccm; 70 KM
Model: FSO Warszawa 204A
Lata produkcji: 1967-1968
Silnik M-20: R4; SV; 2120ccm; 50 KM
Model: FSO
Warszawa 224A
Lata produkcji:
1969-1973
Silnik M-20: R4;
SV; 2120ccm; 50 KM
Droga do powstania karetki w wersji 203A była długa i kręta.
Ambulans powstał na wersji kombi która była rozwinięciem sedana, wprowadzonego do produkcji w 1964 roku. Wcześniej za
podstawę do budowy ambulansu służyły Warszawy Furgon a nawet zwykły fastback.
Nie od razu jednak kombi trafiło do Wojewódzkiej Kolumny Transportu Sanitarnego w Katowicach, gdzie odbywał się proces
przekształcania wersji cywilnych w karetki. Pierwsze partie Warszaw 203K trafiały najczęściej na eksport, aby pozyskiwać dewizy.
Karetka posiadała miejsce na nosze po lewej stronie przedziału medycznego, po prawej znajdowały się dwa fotele dla
obsady. Szyby w 2/3 były zmatowione. Do tego dochodziło wyposażenie w łączność, wyposażenie medyczne, sygnały świetlne i dźwiękowe oraz malowanie. W efekcie auto ważyło około 50kg więcej, a dla
poprawy komfortu jazdy stosowano tylne zawieszenie (resory piórowe) z sedana.
Karetka w przeciwieństwie do kombi nie posiadała bagażnika dachowego.
W roku 1968 "0" w środku zamieniono na "2". Jako 223A, karetka była produkowana do ostatecznego zakończenia produkcji
Warszawy na Żeraniu w roku 1973.