Model: FSR Tarpan 239D
Lata produkcji: 1986 - 1995
Silnik: R3; 2502 ccm; 42 KM
Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 41. / DeAgostini
Zaprezentowany w 1986 roku przez Fabrykę Samochodów Rolniczych z Antoninka nowy model wyposażony w silnik wysokoprężny i zmodyfikowane podzespoły.
Przeprowadzone 70 badań drogowe miesięcznika Motor wykazały następujące wady i zalety:
- zalety: niskie zużycie paliwa, wygodna kabina, dobre oświetlenie drogi, nieskomplikowane zawieszenie przednie, pojemny zbiornik paliwa, funkcjonalna skrzynia ładunkowa;
- wady: głośna praca silnika, niekorzystne przełożenie skrzyni biegów, kłopotliwy do naprawy most tylny.
Zastosowano 3-cylindrową jednostkę napędową D3.152UR/UR P-08 o pojemności 2,5l z wtryskiem bezpośrednim czyli silnik Perkinsa dobrze znany z Ursusa C 360 3p. Spalał
około 6,9 l/100 km. Jego moc maksymalna wynosiła 42 KM przy 2500 obr/min. Zbiornik paliwa był w stanie pomieścić 55 l. Masa własna wynosiła 1625 kg, zaś maksymalna 2550 kg. Prędkość
maksymalna od poprzednika była niższa i wynosiła 83 km/h.