Model: Polski Fiat 125p 4×4
Rok produkcji: 1977
Silnik: R4; 1481 ccm; 75 KM
Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 169. / DeAgostini
Powstało zaledwie kilka egzemplarzy tego auta z napędem na cztery koła. Moment obrotowy na przód i tył przekazywano poprzez specjalną skrzynię rozdzielczą. Kabina niewiele się różniła od standardowej. Pojawiły się tylko dwa dodatkowe lewarki do sterowania reduktorami i układem różnicowym. Mimo, że napęd na 4 koła był stały i nie dało się go rozłączyć, to testy drogowe wypadły pomyślnie i auto otrzymało pozytywne recenzje.
Do produkcji seryjnej jednak nie doszło. Problem polegał na tym, że układ przeniesienia napędu i przedni most zaadoptowano z radzieckiej Łady Nivy. Produkcja
seryjna zależała od dostaw tych zespołów z Togliatti. Niestety Rosjanie nie chcieli się dzielić swoją konstrukcją, widząc zagrożenie dla Nivy, która doskonale sprzedawała się na
zachodzie.
Źródło: Klassikauto (link)