Model: Volkswagen Typ 1 "Garbus"
Lata produkcji: 1938 - 2003
Wydanie: Atlas
Model: Volkswagen Typ 1 (1946 - 1953)
Producent: Exclusive Auto Bild Edition / Minichamps
Model: Volkswagen 1303 Cabrio (1971 r.)
Producent: Schuco
W roku 1971 wprowadzono wersję z kolumnami MacPhersona w przednim zawieszeniu oraz przeprojektowanym pasem tylnym nadwozia. Oficjalnie nosiła ona nazwę VW 1302
(1971-72), a od 1973 VW 1303 Super Beetle. W zawieszeniu przednim podwójne wahacze wleczone na poprzecznych listwach skrętnych w obudowie rurowej zastąpiono przez dolne wahacze poprzeczne z
kolumnami MacPhersona, z tyłu wahacze wleczone zastąpiono poprzecznymi, półosie jednoprzegubowe zaś dwuprzegubowymi. Zmniejszono dzięki temu promień skrętu, mimo wydłużenia rozstawu osi o 20 mm.
Dodatkowo zwiększono przestrzeń bagażową z przodu prawie dwukrotnie.
Produkcję Garbusa w Niemczech zakończono 19 stycznia 1978 roku, Karmann 1303 Cabrio montowany był do stycznia 1980 roku, przeniesiono ją wówczas do Meksyku.
Model: Volkswagen 1200 (1973-1985)
Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 74. / DeAgostini
Model: Volkswagen 1200 (1973-1985)
Seria: Welly.
Volkswagen Typ 1, szerzej znany jako Volkswagen Beetle czy też Volkswagen Garbus to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką markę Volkswagen w latach 1938-2003. Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji.
Łącznie wyprodukowano 21 529 464 egzemplarze modelu (z czego 15 444 858 w Niemczech).
Gdy w 1974 roku firma VW wprowadziła na rynek nowy model auta dla ludu - Golfa, produkcja Garbusa powoli była zmniejszana. W roku 1978 przeniesiono ją do Meksyku i
Brazylii. Do roku 1080 w Niemczech produkowano jeszcze kabriolety a ostateczny koniec produkcji nastąpił w 2003 roku.
Ostatnie trzy tysiące Garbusów powstało w stylizacji na modele z lat sześćdziesiątych.