Model: MAN-Büssing 16-320

Lata produkcji: 1973 - 1979?


MAN-Büssing 16-320 (1973) / IXO Models


     W latach 70-tych firma MAN wprowadziła do swojego portfolio szereg modeli samochodów ciężarowych pod nazwą MAN-Büssing.

Producent ciężarówek i autobusów Büssing z Brunszwiku popadł w kłopoty finansowe w latach 60-tych i został przejęty przez MAN. Nie tylko emblemat lwa przybył do Monachium. MAN zdecydował się również kontynuować produkcję niektórych sprawdzonych modeli pojazdów byłego konkurenta pod nazwą MAN-Büssing.

"Szesnastka"  wyróżniała się szczególną cechą konstrukcji - silnikiem podpodłogowym. Taka konstrukcja zapewniła kabinom dużo dodatkowej przestrzeni i komfortu.

Luksusowa kabina długodystansowa oferowała dodatkową przestrzeń i komfort dzięki swobodnemu przejściu między siedzeniami, ponieważ można ją było skonstruować z równą podłogą. To sprawiło, że MAN-Büssing 16 U stał się bardzo popularny wśród kierowców i właścicieli samochodów ciężarowych, zwłaszcza w zastosowaniach na długich dystansach.

Kabina została wyposażona w hydraulicznie amortyzowane siedzenia i na życzenie elektryczne szyby.

 Model 16-320 posiadał  silnik o pojemności 12,3L i turbosprężarkę dzięki czemu osiągał moc 320 KM.

Przy pełnym obciążeniu i średniej prędkości 58,6 km / h MAN-Büssing 16.320 U zużywał w teście 45,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Była to dobra wartość w 1973 roku.

Łącząc marki MAN-Büssing, które były produkowane z silnikiem podpodłogowym w dawnym zakładzie Büssing w Salzgitter w latach 1973-1979, na osłonie chłodnicy widniało podwójna nazwa MAN-Büssing.