Model: Lancia Flaminia Coupe 3B
Lata produkcji: 1958 - 1967


Model: Model: Lancia Flaminia Coupe 3B
Wydawca: Starline Models


    Konstrukcja nadwozia Flaminii została oparta w dużej mierze na poprzedzającym ją modelu – Aurelii. Dokonano w niej jednak znaczących zmian. Wprowadzono niezależne przednie zawieszenie z dwoma wahaczami, sprężynami śrubowymi i poprzecznym stabilizatorem oraz z amortyzatorami teleskopowymi. Pozostawiono stosowane w Aurelii tylne zawieszenie wraz z układem napędowym typu transaxle oraz początkowo hamulce bębnowe (zastąpione stosunkowo szybko hamulcami tarczowymi).

Pierwsze egzemplarze nadwozi wykonane przez Pininfarinę bazowały na samochodzie koncepcyjnym Florida opracowanym na podstawie modelu Aurelia.

     W ofercie firmy Lancia znajdowała się wersja sedan (Berlina) w latach 1957-1970. Od 1958 do 1967 roku Pininfarina produkowała wersję Coupe, w 1962 pojawiają się wersje GT, GTL oraz kabriolet produkowany przez Carozzeria Touring. Wersje te oferowane były do roku 1965 (kabriolet rok dłużej). W latach 1964-1967 firma Zagato produkowała wersje Sport i Supersport. W roku 1960 powstały 4 egzemplarze specjalnej limuzyny (model 335).

    Coupe zaprojektowane przez Pininfarinę było przez tę firmę również produkowane. Oparte zostało na modelu koncepcyjnym Florida II. Jak wszystkie wersje 2-drzwiowe Coupe miało mniejszy rozstaw osi od wersji sedan. Przednia część karoserii nie różniła się zasadniczo od wersji 4-drzwiowej (zmieniony nieznacznie kształt świateł, położenie kierunkowskazów). Wersję tę produkowano do roku 1967 i powstało łącznie 5236 sztuk (4151 z silnikiem 2,5l oraz 1085 z silnikiem 2.8l).

 

     Silnik Flaminii był rozwinięciem jednostki napędowej jaka pojawiła się w 1950 roku jako pierwszy na świecie seryjny silnik V6 w modelu Aurelia. W stosunku do poprzednich wersji posiadał zwiększoną średnicę cylindra, zmniejszony skok tłoka oraz zwiększoną pojemność skokową. Silnik był montowany wzdłużnie z przodu i napędzał koła tylne poprzez 4-biegową skrzynię biegów umieszczoną przy tylnej osi pojazdu (układ transaxle). W modelu Flaminia montowane były wersje silnika o pojemności 2,5 oraz 2,8l.