Model: Polski FIAT 132p
Montaż w FSO: 1973 - 1981
Silnik: R4; 1995 ccm; 112 KM


Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 85. / DeAgostini


Fiat 132 zastąpił w produkcji Fiata 125, ale odziedziczył po nim konstrukcję przedniego zawieszenia (wahacze, drążki i amortyzatory), oraz przekładnię kierowniczą i płytę podłogową do tylnego mostu – tu nastąpiły spore zmiany: zastąpiono resory eliptyczne sprężynami i drążkami oraz zastosowano dwa skośne drążki prowadzące, co spowodowało znaczne poprawienie komfortu jazdy. Produkowany był początkowo w dwóch odmianach 1600 i 1800 różniących się pojemnością silnika. Silniki te też trafiały do pokrewnego modelu Fiat 131
W Polsce sprzedawany pod oznaczeniem Fiat 132p (końcowy montaż przysłanych – praktycznie gotowych aut).  W FSO zmontowano łącznie 4461 sztuk wszystkich wersji Fiata 132.
W PRL Fiat 132 był limuzyną ministerialną i lubianym za dynamikę środkiem transportu Służby Bezpieczeństwa.
Wszystkie silniki montowane w Fiacie 132 znalazły się w polskich samochodach rajdowych:
- 1592ccm (98 KM) - Polski Fiat 125p Monte Carlo 1600
- 1756 ccm (105 KM) - Polski Fiat 125p Akropolis 1800
- 1995 ccm (112 KM) - Polonez 2000 Rally.