Model: Polski FIAT 127p

Lata produkcji w FSO: 1973-1975

Silnik: R4; 903 ccm; 47 KM


Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 72. / DeAgostini


W sierpniu 1973 r. rozpoczęto montaż Fiata 127 w zakładach FSO pod oznaczeniem 127p. Prace wykonywane w Polsce obejmowały bardzo mały zakres, samochody docierały do zakładów w Polsce prawie gotowe do jazdy. Zakup licencji na model 126 wiązał się z dyskusją w prasie, w której wskazywano model 127 jako lepszy i postulowano zakup praw do jego produkcji w miejsce modelu 126. Montaż w Polsce trwał do 1975 r. i obejmował kilkaset sztuk rocznie. Prze kolejne lata Fiata 127p montowano w bardzo małych ilościach: 25zst. w 1976, 10 szt. w 1977 i 6 szt. w 1978.
Łącznie sprzedano ok. 6200 pojazdów, w tym także egzemplarze zakupione we Włoszech jako gotowe. Samochód był dostępny tylko w Pekao za dewizy. Licencja na model 127 z nadwoziem Autobianchi została zakupiona przez jugosłowiańskie zakłady Zastava, produkujące go do 2008 roku jako Zastava Yugo Koral.