Polski FIAT 125p 1500

Lata produkcji: 1968 - 1975

Silnik: R4; 1481 ccm; OHV; 70 KM

 

Polski FIAT 125p Rally

Lata produkcji: 1973

Silnik: R4; 1592 ccm; DOHC; 98 KM


Polski FIAT 125p 1500
Seria: KAP, Wydanie specjalne - konwersja.
20. Rajd ACROPOLIS 1972 "25" A. Jaroszewicz / A. Szulc
Grupa 2. Miejsce 11 (2 w grupie).


Polski FIAT 125p 1500
Seria: KAP, Wydanie specjalne.
21. Rajd Monte Carlo 1973 "41" R. Mucha / R. Żyszkowski
Grupa 2. Miejsce 35 (15 w grupie).


Polski FIAT 125p Rally
Seria: Kolekcja PRL-u / Daffi - konwersja


Polski FIAT 125p 1500
Seria: Kolekcja PRL-u - Daffi.
41. Rajd Monte Carlo 1972 "52" R. Mucha / L. Jaworowicz
Grupa 2/2. Miejsce 24 (1 w grupie)



W roku 1968 po raz pierwszy Polski Fiat 125p wystartował w Rajdzie Polski z załogą Robert Mucha i Zbigniew Dziadura. W 1969 ta sama załoga zajęła pierwsze miejsce w klasie IV i trzecie w klasyfikacji generalnej w Rajdzie Węgierskim.

W celu wdrożenia nowego modelu do sportu samochodowego utworzono w roku 1971 przy FSO Ośrodek Sportu Samochodowego. Pierwszy start 125p w Rajdzie Monte Carlo miał miejsce w 1971 roku, z dwóch polskich załóg żadna nie ukończyła zmagań. Rok później zespół fabryczny wziął udział w Rajdzie Monte Carlo. Załoga złożona z Roberta Muchy i Lecha Jaworowicza zajęła w klasyfikacji generalnej 24. pozycję, Sobiesław i Ewa Zasada nie ukończyli rajdu z powodu awarii tylnej osi.

W 1973 roku FSO w celach homologacyjnych wypuściła serię rajdowych Polskich Fiatów 125p nieoficjalnie zwanych "Rally". Posiadały one silniki z włoskiego Fiata 132 i specjalne malowanie.