Model: Maserati A6GCS
Produkcja: 1953 - 1955
Model: Maserati A6GCS (1954 r.)
Wydanie: 1000 Migle - Colleziona il mito / Hachette
Wyścig: Mille Miglia 1954
Aby wziąć udział w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych (World Sportscar Championship), opracowano A6GCS/53 produkowany w latach 1953-1955. Auto miało silnik o mocy 170 KM.
Maserati A6GCS ścigał się w Mille Miglia z 1954 roku. Kierowcami bolidu nr 525 byli Ferraguti i Gualdi. Chociaż A6CSC odniosły duży sukces w wyścigu z 1954 roku, samochód nr 525 nie ukończył wyścigu. Maserati A6GCS/53 prowadzony przez Musso, a Zocca (500) zajęli trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej (2 miejsce w klasie); drugi samochód fabryczny (506) prowadzony przez Eneziana i Orlandiego zajął 5. miejsce (3. w klasie). Kierowca Dal Cin w samochodzie nr 519 uległ śmiertelnemu wypadkowi. Pięć innych A6GCS (514, 521, 522, 527, 537) nie ukończyło wyścigu.
Mille Miglia (tysiąc mil) to wyścig wytrzymałościowy przebiegający drogami publicznymi północnych Włoch. Organizowany w latach 1927- 1940 i 1947 - 1957.
Wśród kierowców najwięcej razy triumfował Clemente Biondetti.
W przeciwieństwie do nowoczesnych rajdów, w Mille Miglia samochody o mniejszej pojemności skokowej i wolniejsze startowały jako pierwsze. Dzięki temu organizatorzy zminimalizowali okres, kiedy to drogi musiały zostać zamknięte, a ratownicy i obsługa wyścigu pełniła swoje funkcje.
Z organizacji wyścigu zrezygnowano po dwóch śmiertelnych wypadkach.
Pierwszy wypadek wydarzył się w 1957 roku. W wypadku zginął hiszpański kierowca Alfonso de Portago (Ferrari), jego nawigator Edmund Nelson oraz dziewięciu widzów, w miejscowości Guidizzolo. Drugi wypadek samochodowy, miał miejsce w Brescia. W wypadku zginął Joseph Göttgens (Triumph TR 3).
Od 1977 roku wznowiony jako "Mille Miglia Storica" – wyścig-parada przede wszystkim dla właścicieli historycznych samochodów sportowych wyprodukowanych przed 1957 rokiem. Wyścig odbywa się przede wszystkim drogami Lombardii i Toskanii na trasie Brescia-Rzym-Brescia.