Model: Opel Omega B
Lata produkcji: 1994 - 2003


Model: Opel Omega MV6
Wydanie: Schuco


Omega B w salonach dostępna była od 29 kwietnia 1994 roku. Samochód w przeciwieństwie do pierwszej generacji charakteryzował się opływową oraz nowoczesną stylistyką. Wraz ze zmianami nadwozia pojawiły się także zmiany silnikowe. Dodano nowoczesne silniki z rodziny Ecotec. Auto urosło oraz przybrało na wadze. W ciągu pięciu kolejnych lat, aż do prezentacji odmłodzonego modelu Omegi, przeprowadzono kilkakrotnie mniejsze modyfikacje, mające na celu poprawę jakości i bezawaryjności. W 1996 roku między innymi zmieniono nieznacznie kształt maski, oraz automatyczną klimatyzację Climatronic, dodano fabryczną nawigacje, usunięto zamek w drzwiach przednich po stronie pasażera oraz zmieniono kierownicę (z mniejszym logiem Opla) oraz wzbogacono wyposażenie o boczne poduszki powietrzne (łącznie 4 poduszki) a także (wprowadzono również inne pomniejsze modyfikacje takie jak zmiany kształtów zagłówków, naklejane – srebrne – logo na klamce bagażnika). W 1997 roku udoskonalono zabezpieczenia antykorozyjne (ocynk, początkowo w newralgicznych miejscach, później na całej karoserii).

W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1995 model zajął 3. pozycję (za Fiatem Punto i VW Polo III).

Opel Omega B po faceliftingu do salonów trafił 9 października 1999 roku.

Choć sylwetka auta nie zmieniła się, to zmodyfikowano wiele szczegółów zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz auta, między innymi uległy zmianie: reflektory, światła tylne, przedni grill z maską, lusterka zewnętrzne, listwy boczne, konsola środkowa. Wprowadzono kolejne zmiany mające poprawić komfort jazdy i bezpieczeństwo między innymi system aktywnych zagłówków, asystenta hamowania, system ESP (od RM2002 i wyłącznie z silnikami 6-cylindrowymi – R6 2.5 DTI oraz V6 o pojemności 2.6 i 3.2), kolorową nawigację GPS czy pięciostopniową regulację podgrzewania foteli. Nowy Climatronic z czujnikiem jakości powietrza stał się wyposażeniem standardowym. Wprowadzono także zmodyfikowane jednostki napędowe.

W 2001 roku pojawił się pierwszy silnik wysokoprężny z systemem Common rail 2.5 DTI 150 KM produkcji Steyra, montowany m.in. BMW. Dwa lata później zakończono produkcję modelu Omega, nie prezentując bezpośredniego następcy. Ostatnia Omega B FL (z 797 011 wyprodukowanych sztuk) zjechała z taśmy produkcyjnej w Rüsselsheim am Main 25 czerwca 2003 roku i było to srebrne 3.2 V6. W polityce koncernu zrezygnowano z kontynuowania produkcji dużej limuzyny segmentu E.