Model: Opel Corsa I
Lata produkcji: 1982 – 1993


Seria: Opel Collection nr 68. / Eaglemoss


Oficjalne uruchomienie produkcji samochodu odbyło się 5 listopada 1982 roku. Tego dnia król Hiszpanii Juan Carlos I zasiadł za kierownicą Corsy wyjeżdżając z hali fabrycznej zakładów w Saragossie. Podjęto produkcję dwóch podstawowych odmian nadwozia: Corsa – z nadwoziem typu hatchback oraz Corsa TR- z klasycznym trójbryłowym nadwoziem. Krótko po wyżej wymienionych odmianach powstała trzecia o cechach sportowych – Corsa SR (GT). Samochód ten miał m.in. pod przednim zderzakiem inny spojler, owiewki aerodynamiczne przy ścianie tylnej i lepsze wartości dynamiczne oraz został wyposażony w silnik 1300S i legitymował się mocą 69 KM. Rzadkością był wariant specjalny Corsy 1300S (Sprint) zmodyfikowany przez firmę Irmscher. Różniła się ona między innymi zasilaniem wtryskowym co podniosło moc do 80 KM. Była to wersja homologowana do rajdowej A grupy. Zewnętrzne powierzchnie nadwozia małych Opli były gładkie, bez głębokich wytłoczeń -było to korzystne z uwagi na zmniejszenie oporów powietrza. Przeprowadzone pomiary w tunelu badawczym włoskiej firmy Pininfarina wykazały, że Corsa TR miała współczynnik Cx=0,38, a typ Corsa HB 0,36.

Produkowano różne wersje silnikowe od 1.0 do 1.6 dm³. Najmocniejszą wersję określano mianem GSI. W 1990 roku samochód został poddany liftingowi, zmieniono deskę rozdzielczą na bardziej obłą oraz zderzaki.

W 1992 roku uruchomiono montaż modelu Corsa A w Eisenach na terenie byłej NRD, w pobliżu dawnych zakładów VEB Automobilwerk Eisenach produkujących samochody Wartburg.