Model: Mercedes-Benz 500K Autobahnkurier (W29) 

Lata produkcji: 1934

Silnik: R8, 5018 ccm, 158 KM


Seria: Mercedes-Benz Collection

Producent: IXO Models dla Altaya


Mercedes-Benz 500K Autobahnkurier to najżadszy model tego producenta. 

Wyprodukowano tylko 761 podwozi, a tylko 12 zostało wyprodukowanych jako coupe z nadwoziem Mercedes-Benz. 70 jednostek wysłano do wyspecjalizowanych producentów nadwozi.

Na progu II wojny światowej Mercedes-Benz zbudował „Autobahn-Kourier”, pojazd, który oferował osiągi, komfort i status wysokiej klasy. Samochód został zaprezentowany w marcu 1934 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych i Motocyklowych w Berlinie. Nowy model 500 z turbosprężarką ( K oznacza Kompresor) został wystawiony w Berlinie tylko w jednej wersji, która została specjalnie skonstruowana z myślą o wysokich prędkościach. 

Auto rozpędzało się do 159 km./h.


Duże, przednie błotniki wysunęły się w kierunku kabiny. Wersja Coupe straciła koła zapasowe z tyłu, na górze bagażnika, aby poprawić wydajność. Nie chodziło o zużycie paliwa, ale o aerodynamikę. Dlatego tył samochodu wyglądał jak garbus, z małym okienkiem umieszczonym w górnej części.

Luksusowe wnętrze zostało dopasowane do wysokiej ceny pojazdu. Cena pojazdu wynosiła 22.000 RM, co było jedną z najwyższych cen na rynku. Tylko koszt podwozia wynosił 15.000 RM. W 500 K Coupe zastosowano nadbiegową skrzynię biegów Mercedes-Benz z półautomatyczną zmianą biegów. Zmiana z trzeciego biegu na nadbieg nie wymagała użycia sprzęgła.