Model: FIAT 508 Balilla
Lata produkcji:  1932 - 1938
Silnik: R4; 995 ccm; 20 KM


Seria: Carabinieri nr 38. / DeAgostini

Miniatura przedstawia Fiata 508 z 1935 roku na wyposażeniu Włoskiej żandarmerii - Carabinieri.

Pudełko robi dużo większe wrażenie niż sam model, niestety. Gdy już miałem autko w rękach stwierdziłem że jest to typowa gazetówka. Choć mój egzemplarz nie był typowy, miał duże nadlewki na przednich błotnikach. Ten element wykonany jest z tworzywa. Modelik wygląda ładnie, o ile najpierw go wyczyścimy z tłuszczu i śladów palców. Najgorzej wygląda chłodnica i drobne elementy. Przednie kierunkowskazy, zawiasy drzwi czy zamek bagażnika to po prostu niechlujne plamy srebrnej farby. Wycieraczka jest odlana z karoserią. Na plus przemawia kolorowe wnętrze i dość dobrze wykonane koła które i w oryginale były dość proste.  Modelik zostanie w przyszłości poddany polonizacji.

Fiat 508 został zaprezentowany na wystawie w Mediolanie w roku 1932 gdzie auto uznano za najlepsze w swojej klasie. Auto było małe, mało nowoczesne i proste w budowie. Inżynierowie z Turynu zrobili wszystko aby powstało auto tanie. I niema w tym nic dziwnego. Od kilku lat na świecie szalał Wielki Kryzys. Pomysł wypalił do tego stopnia że Balilla z czasem powstawania w wielu krajach na licencji. Montaż „508-ki” odbywał się w Czechosłowacji (Walter), we Francji (SIMCA), w Niemczech (Fiat-NSU) oraz w Polsce jako Polski FIAT 508l.