Model: Daewoo Tico
Lata produkcji: 1991 - 2001


Seria: Masini de Legenda nr  66. / DeAgostini (Rumunia)


Produkcję Daewoo Tico w Korei Południowej rozpoczęto w 1991 roku, jednak była to licencyjna wersja Suzuki Alto, oferowanego od 1988 r. Zaletą pojazdu było 5-drzwiowe nadwozie, zajmowanie miejsc w modelu było wygodniejsze niż w trzydrzwiowych samochodach konkurencyjnych, takich jak np. Fiat Cinquecento. Dużą zaletą samochodu było wyposażenie standardowe. Najlepiej wyposażone modele posiadały centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie i radioodtwarzacz. Do wad Tico zaliczano niski poziom bezpieczeństwa.

 

Tico było oferowane w Polsce od 1993 roku, ale prawdziwy „boom” na ten niewielki i dynamiczny samochód rozpoczął się 1996 roku, kiedy to Daewoo-FSO zajęło się jego dystrybucją, a w późniejszym czasie montażem w systemie SKD. Tico było sprzedawane w wielu państwach świata, w tym także w krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie występowało pod nazwą Daewoo Fino. W 1998 roku wprowadzono na rynek model po liftingu (SX-DLX), który w wersji podstawowej posiadał lakierowane zderzaki oraz wlot powietrza, przyciemniane szyby, zegarek elektroniczny, tylny spojler, elektrycznie opuszczane szyby przednie, centralny zamek, dodatkową instalację car audio z dwoma głośnikami umieszczonymi w tylnej półce oraz szersze opony (155/70 R12).
Wiosną 2001 roku oficjalnie zakończył się montaż Tico w Daewoo-FSO, gdzie powstało 126 369 egzemplarzy. Następcą rynkowym został Daewoo Matiz, który odziedziczył po Tico silnik i wiele innych elementów konstrukcji.

Nadwozie charakteryzowało się znaczną sztywnością. W celu podniesienia bezpieczeństwa w drzwiach przednich zastosowano wzmocnienia. Podczas przeprowadzanych testów wysoko oceniono niezawodność układu hamulcowego. Przednie koła wyposażono w hamulce tarczowe, a tylne w bębnowe. Pojemność bagażnika wynosiła 120 l, lecz po złożeniu tylnego siedzenia można ją było zwiększyć do 450 l. Zaletą był szeroki tylny otwór, który ułatwiał załadunek. Ładowność Tico wynosiła 375 kg, masa całkowita 1015 kg.

Produkcję Tico w Korei Południowej zakończono w marcu 2001 roku. W latach 1996 - 2001 Tico produkowano  w FSO. Natomiast w latach 1998–2001 w Krajowej w Rumunii, a w latach 1996–2001 w Asace w Uzbekistanie. Jego następcą rynkowym został Daewoo Matiz, który odziedziczył po Tico silnik i wiele innych elementów konstrukcji.