Model: Daewoo Nexia (Cielo)

Lata produkcji: 1994 – 1997 (Korea)

                              1995 – 1998 (Polska)


Model: Daewoo Cielo

Seria: Masini de Legenda nr 50. / DeAgostini


    W 1994 roku Daewoo zaprezentował nowy kompaktowy model Nexia podczas salonu motoryzacyjnego w Pekinie. Pojazd nie był całkowicie nową konstrukcją, a jedynie głęboko zmodernizowanym poprzednikiem, modelem LeMans, w stosunku do którego pojawił się nowy, bardziej wyraziście ukształtowany pas przedni z podłużnymi reflektorami i wyraźnie zaznaczonymi zderzakami. Mniej obszerny zakres zmian przeszła tylna część nadwozia, gdzie zmieniono wypełnienie lamp i uformowanie zderzaków. 


Daewoo Nexia oferowany był zarówno jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, jak i 4-drzwiowy sedan. Podobnie jak poprzednik, samochód był głęboko zmodernizowaną pochodną postacią Opla Kadetta.


Sprzedaż w Europie Zachodniej rozpoczęto w marcu 1995 roku, a w Polsce w maju. Początkowo import i sprzedaż prowadziła firma Ticar z Warszawy, działającą w ramach holdingu Polmot. 


23 listopada 1995 roku w fabryce Daewoo Motor Polska w Lublinie uruchomiono montaż Nexii w uproszczonym systemie SKD. Zestawy montażowe przygotowywali w Słowenii oddelegowani z Polski pracownicy Daewoo, którzy demontowali sprowadzone z Korei Południowej kompletne samochody na kilka komponentów. Po przetransportowaniu koleją elementów montażowych do fabryki w Lublinie, auto ponownie składano. W kwietniu 1998 roku zakończono montaż Nexii w DMP, w sumie zmontowano 40 880 sztuk, natomiast do polskich klientów latach 1995–1998 trafiły 43 802 egzemplarze. Od 1996 do 2006 roku samochody produkowano również w fabryce Daewoo Automobile Romania w mieście Krajowa w Rumunii.


Spośród państw kontynentu europejskiego, najszybciej Nexia zniknęła ze sprzedaży w jej zachodnim regionie - już 2 lata po premierze, we wrześniu 1997 roku, ustępując miejsca nowszemu modelowi Nubira.


Na wewnętrznym rynku południowokoreańskim, a także m.in. w Indiach, Australii i Rumunii samochód oferowano pod inną nazwą jako Daewoo Cielo. Na wybranych rynkach Ameryki Południowej takich jak Chile i Peru samochód nosił z kolei taką samą nazwę, jak oferowany tam poprzedni model LeMans - Daewoo Heaven.